• Grootste aanbod van Nederland
  • Ruim 45 jaar ervaring
  • Snelle levering
  • Grote voorraad

Retourneren op Boomsma.nl

Kan ik de bestelde artikelen terugsturen?

Voldoet een of meerdere van de bestelde artikelen niet aan uw verwachtingen, dan kunt u binnen 14 werkdagen gebruik maken van het recht deze te retourneren naar het onderstaande adres:

Boomsma v.o.f.
Nieuwe Boschstraat 44
4811 CZ Breda

Voorwaarde is wel dat de artikelen onbeschadigd en compleet in originele verpakking geretourneerd worden voorzien van factuur of pakbon. (Zie ook welke artikelen kan ik niet retourneren (waaronder op maat gesneden leren stroken))


Verpak de artikelen goed, zodat ze ook na verzending hier in originele staat aankomen. Bij schade of verlies van de retourzending, wordt deze niet/niet geheel door ons vergoed. Het is bij grote bedragen dan ook verstandig de artikelen bij PostNL met barcode te laten verzenden. Bewaar de barcode goed.

De kosten van retourzending zijn voor rekening van de koper. 

Hieronder een uitleg over het retourneren.

 

Uitleg retourneren

Klik op 'Mijn account' (Altijd eerst inloggen op onze website).

Stap 1.0

Nadat u 'mijn account' heeft aangeklikt kiest u onder het kopje 'Bestel geschiedenis' voor de bestelling waarvan u iets wilt retourneren. U klikt op de knop 'Details'.

Stap 2

 

 

In de details kunt u alles lezen over uw bestelling. U scrolt door tot onderaan de pagina waar twee buttons staan, u kiest voor de button 'Retour aanvraag'.Stap 3

Bij de retour aanvraag vult u alle gegevens in. U kunt onderaan aangeven wat (en evt. hoeveel) u wilt retourneren. 

Belangrijk! Het is niet zo dat u uit een zakje van 10 (als het per 10 stuks wordt verkocht) een deel kunt houden en een deel kunt retourneren. Hetzelfde geld voor producten die per 100 of bijv. per 1.000 zitten verpakt. De gehele aantallen moeten dan worden geretourneerd. Missen er hoeveelheden dan worden deze niet gecrediteerd.

Stap 4

Daarna klikt u op de Retour aanvragen button (Groen aangegeven).

 

Uw retour is nu succesvol aangevraagd. U zult hierna mailtjes ontvangen met verdere informatie.

Daaropvolgende stappen

  1. Uw retour aanvraag is ontvangen
  2. Uw aanvraag wordt goedgekeurd (mits het binnen de retour regels valt)
  3. Het pakketje is door ons ontvangen (via post)
  4. Het pakketje is ontvangen en uitbetaald  (zorg dat u het juiste IBAN nummer heeft ingevuld bij de aanvraag)

Er kunnen ook retouraanvragen worden geweigerd of geannuleerd. Dit kan gebeuren als het geretourneerde product niet geretourneerd mag worden (denk aan stroken, sale items etc.), beschadigd is of incompleet. Maar ook als het buiten de 14 werkdagen valt.

 

Wat als de retourzending niet aan de eisen voldoet?

Alleen artikelen die in originele staat retour gezonden worden, worden vergoed.

Als de artikelen beschadigd of onvolledig zijn, worden deze niet door ons vergoed. Zie ook 'Niet retourneren'.
Twijfelt u, neemt u dan contact op met info@boomsma.nl eventueel met bijgaande foto.

 

Welke artikelen kan ik niet retourneren?

Artikelen die voor u op maat gemaakt/gesneden zijn. Hieronder vallen o.a. leren stroken/riemen en stanswerk.

Dit geldt ook voor artikelen die na ontvangst van monster speciaal voor u in grote aantallen besteld zijn. 
Dit is te specifiek, waardoor het voor ons niet verkoopbaar is.

De Limited artikelen, OP=OP en sale artikelen kunnen niet geretourneerd worden

 

Terugbetalen van retourzending, hoe zit dat?

Binnen 14 dagen na ontvangst van retourzending wordt het bedrag van de zending naar u terug overgemaakt.

Om betaling te bespoedigen vragen wij u bij de retourzending duidelijk uw bankrekeningnummer (sepa/iban) en de naam van de rekeninghouder te vermelden.
Bij retourzending van een deel van de artikelen, worden de behandeling-/verzendkosten niet vergoed.